NOISE Anti-Pashinyan

disinformation on the

WITHOUT rise ahead of Armenian
EFFECT parliamentary elections

|£:—I-|ECK




NOISE WITHOUT EFFECT

Anti-Pashinyan disinformation on the rise ahead of Armenian
parliamentary elections

Authors:

Floréane Marinier
Valentin Chatelet
with contributions from Zoé D.

Version Date Description

1 10.06.2026 Initial release.

1.1 11.06.2026 Correctionof atypoina
subtitle.

Special thanks to all reviewers of this report for their feedback and support.

© CheckFirst 2026

Published in June 2026 under the CC BY-SA licence.

C



NENN TABLE OF CONTENTS

TABLE OF CONTENTS 2
EXECUTIVE SUMMARY 3

KY fINAINGS ..ot a e 3
INTRODUCTION 4
METHODOLOGY 5

I. PLATFORM FINDINGS: ANTI-PASHINYAN CONTENT ACROSS TIKTOK, X AND YOUTUBE
6

On TikTok, anti-Pashinyan content is powered by Al.............ooeviiiiiiiiiiiiiiiieeeee 6
Storm-1516 content still echoed on X, gets to diaspora 8
On YouTube, French traditional media are the most visible - but there are exceptions........... 9
Il. PRAVDA NETWORK FRAMES NIKOL PASHINYAN AS AN EU ASSET 12
Main Narratives 13
l1l. IMS OVERLOAD EFFORTS ON THE RISE TO SPREAD DEFAMATORY CLAIMS AGAINST
PM PASHINYAN 15

IV. SDA LEAKED DOCUMENTS REVEAL RUSSIA'S ARMENIA-FOCUSED ONLINE EFFORTS...
18

CIS and CSTO assets come under SDA control and post anti-Pashinyan content................... 18
IP linkages show SDA took control hosting of SNG-MEDIA and CSTO assets as of May
2026 .22
V.IMS STORM-1516 TARGETS ARMENIAN AND GLOBAL AUDIENCES 23
56 Storm-1516 false news websites target Armenian audience 23
Seventeen Storm-1516 domains targeted France’s municipal election, used the same online
infrastructure as Armenia-focused campaign 27
CONCLUSION 31
APPENDIX 32
Review process... 32
Archiving Policy 32
Keywords used during the data collection.. 32
Cover credits 32
Appendix 1: List of Armenia-focused Storm-1516 domains............ccccceeeviiiveiiniieee e, 33
Appendix 2: List of France-focused Storm-1516 domains.......................cccce, 37



NEEN EXECUTIVE SUMMARY

In its fourth report on Foreign Information Manipulation and Interference (FIMI) threats, the
European External Action Service (EEAS) observed that Kremlin-linked propagandists have
shifted their efforts to destabilise the 2024 Moldovan presidential elections to the Armenian
parliamentary elections. The leaders of both countries (President Maia Sandu and Prime
Minister Nikol Pashinyan) have shifted their foreign policy orientation away from their
long-standing partner, Russia, and toward closer ties with the European Union.

In December 2025, Russian FIMI campaigns targeting Armenia focused on spreading
fearmongering narratives using Information Manipulation Sets (IMS) such as Overload and
Storm-1516, with veiled threats that Armenia could be attacked using the same pretext that
was used to justify the war of aggression in Ukraine.

Russian actors were not the only ones to spread disinformation about the Armenian Prime
Minister. According to a report by Carnegie Europe, "two forces beyond the country’s borders,
which have had significant influence there for two decades, are now leading the charge against
him: the nationalist wing of the Armenian diaspora, especially in the United States, and Russia".
This analysis can be partially corroborated by our findings, though Russian IMS activity was
significantly more prominent than diaspora-driven content in our monitoring.

With the help of tools developed by CheckFirst, we documented the various ways Pashinyan
was targeted online, on social media, and on messaging apps.

Key findings:

e French users of TikTok have been confronted with content mostly hostile to Pashinyan
when searching his name, with Al-generated content alongside regular videos
originating from accounts linked to the Kremlin, the Armenian diaspora, or Azerbaijan.

e Well-known pro-Russian disinformation actors and EU-sanctioned media (such as TV
channel Izvestia, French activist Boris Karpov and Russian Telegram channels network
Rybar) outlets fuelled articles in French on the Pravda network.

e The latest leaked slide deck of Social Design Agency (SDA), a Russian IT firm with
strong ties to the Kremlin, shows direct links to the overtaking of Commonwealth of
Independent States (CIS) and Collective Security Treaty Organization (CSTO) media
outlets.

e Over the months of November and December 2025, we identified at least 72 sites
linked to the Russian influence IMS Storm-1516. 56 Storm-1516 domains had also
been registered and reposted narratives targeting Prime Minister Pashinyan and
pushing pro-Russian narratives. Seventeen domain names also harboured Storm-1516
fake news sites that previously targeted the French municipal elections.

e Storm-1516 assets spread false articles on X, impersonating newsrooms to push false
claims on PM Pashinyan. These findings are consistent with the November 2025 Gnida
Project’s research on defamatory claims against PM Pashinyan disseminated on X.


https://www.eeas.europa.eu/sites/default/files/2026/documents/EEAS%204th%20Threat%20Report_web%20version_1.pdf
https://dfrlab.org/2025/12/23/kremlin-originated-campaigns-target-armenia-with-ukrainization-narrative/
https://dfrlab.org/2025/12/23/kremlin-originated-campaigns-target-armenia-with-ukrainization-narrative/
https://carnegieendowment.org/europe/strategic-europe/2025/11/armenias-election-is-a-foreign-affair
https://checkfirst.network/influence-by-design-how-meta-accepted-russian-propaganda-payments-despite-sanctions/
https://gnidaproject.substack.com/p/disinfo-update-rest-media-turbulence
https://gnidaproject.substack.com/p/disinfo-update-rest-media-turbulence

NEEN INTRODUCTION

On June 7th, 2026, Armenia held its first regularly scheduled parliamentary elections since
2017, a vote that took place against a backdrop of deep geopolitical realignment and made the
country a prime target for foreign Information Manipulation Sets (IMSs). The vote came at a
pivotal moment, following the 2020-2023 loss of Nagorno-Karabakh, the displacement of over
100,000 Armenians, and a landmark peace deal signed with Azerbaijan in August 2025.

Moreover, Pashinyan has pursued a marked pivot toward the European Union. In March 2026,
he addressed the European Parliament and declared Armenia on track to meet EU membership
criteria. The previous April, the Armenian parliament had adopted legislation formally
initiating the accession process. Russia, which leads both the CSTO and the Eurasian Economic
Union of which Armenia remains a member, has responded with escalating pressure, arguing
that Yerevan cannot simultaneously pursue EU integration and EAEU membership, and calling
for areferendum on the matter. Vladimir Putin went further, suggesting Armenia risked
following a 'Ukraine scenario' should it continue deepening ties with Brussels.

This tense geopolitical context made the elections a magnet for foreign IMSs, whose activities
were already extensively documented prior to the vote.

During our research, we observed narratives targeting Nikol Pashinyan directly, originating
from Russian-linked actors and/or influencers within the diaspora or from Azerbaijan. The
re-elected Prime Minister was portrayed as either the EU's puppet, an asset of Azerbaijan, or a
brutal politician who intends on tearing his own country apart. This report demonstrates how
these narratives were disseminated on social media and via IMSs such as Overload, Pravda and
Storm-1516.


https://www.hrw.org/news/2023/10/05/guarantee-right-return-nagorno-karabakh
https://www.hrw.org/news/2023/10/05/guarantee-right-return-nagorno-karabakh
https://www.primeminister.am/en/statements-and-messages/item/2026/03/11/Nikol-Pashinyan-Speech/
https://checkfirst.network/operation-overload-an-ai-fuelled-escalation-of-the-kremlin-linked-propaganda-effort/
https://www.sgdsn.gouv.fr/files/files/Publications/20250507_TLP-CLEAR_NP_SGDSN_VIGINUM_Technical%20report_Storm-1516.pdf
https://www.sgdsn.gouv.fr/files/files/Publications/20250507_TLP-CLEAR_NP_SGDSN_VIGINUM_Technical%20report_Storm-1516.pdf

NEES METHODOLOGY

Data collection was carried out between April 22nd, 2026, and May 22nd, 2026, using 10
keywords in French, English and Russian (see the section in the annexes below). To conduct this
investigation, researchers used two tools developed by CheckFirst:

e CrossOver Monitoring: CrossOver was used to browse the content shown by YouTube,
TikTok and Bluesky’s recommendation algorithms to non logged-in users located in
Paris. Data collection was executed at least between one and three times per week
during the monitoring period. The results varied very little during that time.

e Adashboard created to monitor Overload emails, Telegram channels and social media
accounts that were related to them. Researchers also entered keywords to monitor
disinformation content being spread by Overload-related Bluesky accounts.

Researchers entered keywords on Google Search alongside French and Armenian Pravda
network website URLs to find articles related to Nikol Pashinyan and to elections.


https://checkfirst.network/project/crossover/
https://portal-kombat.com/
https://portal-kombat.com/

NEEN |. PLATFORM FINDINGS: ANTI-PASHINYAN
CONTENT ACROSS TIKTOK, X AND YOUTUBE

On TikTok, anti-Pashinyan content is powered by Al.

From the perspective of a user in France searching for the term "Pashinyan" on TikTok, the
majority of videos served are hostile toward Nikol Pashinyan, though for various reasons. Most
of the top recommended accounts use Al-generated videos to advance their narratives, though
Al use does not necessarily translate into higher view counts. Among the most recurrent
content creators users would be exposed to, Russian-speaking account Mup Cenvac
@mirseychas is particularly prominent. Alongside videos amplifying Vladimir Putin's
statements on international affairs, particularly regarding the war in Ukraine, the account also
focuses on the evolving relationship between Armenia and Russia. Videos are subtitled in
English. The most recommended video stands that Nikol Pashinyan distanced himself from
Moscow on the topic of Ukraine while reminding that Armeniais, like Russia, a member of the
Collective Security Treaty Organization (CSTO).

The ranking also features content creators who post frequently about Armenian politics, such
as the Russian-speaking user @snapnews.24.

Among the most frequently recommended creators on TikTok, the account @zekastudiya also
stands out. The channel specializes in Al-generated videos portraying Vladimir Putin, Recep
Tayyip Erdogan, and Ilham Aliyev in a favorable light, and describes itself in its bio as a
business-oriented clip maker. Based in Azerbaijan, the account also advertises Al clip creation
services for special occasions.

Diaspora members also account for a significant part of the authors of anti-Pashinyan content
TikTok recommends. US-based Armenian diaspora group GlobalHye is also among the most
recommended content on TikTok. It presents itself as an organisation focused on connecting
the Armenian community with public and private institutions in both the US and Armenia; it
also claims to “influence behavior, shape perception, put new products and companies on the
map and keep market leaders there”. They notably used the hashtag #Pashinoghlu, a turkified
rendering of Pashinyan's name, echoing the opposition argument that his policies ultimately
serve Turkish interests rather than Armenian ones.



https://archive.is/tyMBm
https://archive.ph/ReB63
https://www.lepoint.fr/monde/comment-larmenie-tourne-le-dos-a-la-russie-pour-se-rapprocher-de-lunion-europeenne-QNUPHK2CURBMTIXNZFZFHQAPS4/
https://www.lepoint.fr/monde/comment-larmenie-tourne-le-dos-a-la-russie-pour-se-rapprocher-de-lunion-europeenne-QNUPHK2CURBMTIXNZFZFHQAPS4/

GlobalHye Information Services - lly a 1]

To every Armenian heading to the polls on June 7th.

Your vote is not just a ballot. It is the voice of a nation that has survived
genocide, war, and betrayal — and refuses to be silent.

Vote for the Armenia that fights back.

Vote for the Armenia that stands tall.

Vote Number 17.

«Uhwuht Ywpnn Gup:»

Fig 1. Screenshot of the description of a video by GlobalHye’s TikTok account on June 6

The account, which sometimes used Al-generated content deployed in waves toillustrate its
messaging, explicitly called on Armenians to vote out Pashinyan, and was still actively
promoting Robert Kocharyan as recently as June 6. (Number 17 refers to the party “Armenia
political parties alliance”, or “Armenia Alliance”, led by former President of Armenia Robert
Kocharyan). As of June 8th, the account had disappeared from TikTok.

The framing of the narratives pushed by this account aligns with one of Kocharyan's own
campaign slogans: “Less Russia means more Turkey.’

| don’t agree with your overwhelming support for
Israel,

globalhye - 5-4

IF YOU DO NOT WANT THE TURKIFICATION OF ARMENIA...REMOVE  more

Fig 2. Screenshot of a video shared on TikTok by GlobalHye’s account


https://www.tiktok.com/@globalhye/video/7635892530214718733
https://res.elections.am/images/forGenerals/NA2026/authorised_2026_english_29-05-2026.xlsx

Also prominent in search results for “Pashinyan” on TikTok is the account @ijevan5, a
Russian-speaking Armenian creator who prolifically posts Al-generated videos critical of the
Prime Minister.

Finally, one of TikTok's top content creators, @bagdasar2, frequently criticises Pashinyan for
his stance on the war in Nagorno-Karabakh. The video highlighted by TikTok’s
recommendation algorithm showcases an Al-generated scene featuring Nikol Pashinyan eating
Armenia along with llham Aliyev and Recep Tayyip Erdogan.

Storm-1516 content still echoed on X, gets to diaspora

We also observed that on Instagram, GlobalHye reposted a video accusing Pashinyan of
“selling Armenian TV” to a Turkish media holding, a trope that FIP debunked when the video
appeared on April 29. According to FIP, the video bears the hallmarks of Storm-1516 content,
disseminated via X, an information highlighting how the operation managed to launder this
video, which successfully entered GlobalHye’s diaspora audience. The video was also reposted
by Facebook account “Diaspora Armenians,’ that is also linked to GlobalHye.

On X, Storm-1516 assets spread false articles, impersonating newsrooms to push false claims,
accusing PM Pashinyan of stealing EAEU funds on his election campaign, having an affair with
his secretary, or accusing France of deploying Foreign legion peacekeeping forces to the
country ten days before the elections. These were largely documented by @gnida_project,
which reported on the campaign as early as November 2025, consistent with the online assets
we've outlined above.

The same accounts found by Fip in their April 29 fact-check were found to be disseminating
more tropes targeting Pashinyan during the months and weeks preceding the election.
Accounts such as @RoaaWarStudies, @MrTaffsy , and @FoundAMoron indiscriminately
posted Storm-1516 content, with videos and links to false news sites, while engaging in
bot-like behaviour. The narratives accused Pashinyan of engaging in fraud, spread slanderous
claims, and impersonated authoritative news outlets such as the BBC, and Euronews.



https://archive.is/Sihlv
https://archive.is/Sihlv
https://archive.is/sbYA4
https://www.instagram.com/reel/DXuD6H-Eq8a/?igsh=Mmhza2oxMW0yOGtl
https://www.facebook.com/watch/?v=1482376929996132
https://gnidaproject.substack.com/p/disinfo-update-rest-media-turbulence
https://archive.ph/wip/3hyyk
https://archive.ph/KWRdP
https://archive.ph/wip/9c142

TAFFSY® @MrTaffsy_ May 27
France just deployed 800 Foreign Legion soldiers to Armenia 10 days before
elections. Not for war or peacekeeping. To protect Prime Minister Nikol
Pashinyan and fly him out of the country if things go wrong. Sounds like a
dictator’s escape plan.

FRANCE DEPLOYS 800 LEGIONNAIRES
P -0:00 /1:24 D) i

‘& Community note

Fake.
La France n'a pas et n'a pas l'intention d'envoyer de militaires en Arménie.

xcancel.com/ObsDelphi/stat

Fig. 3 An X post by user @MrTaffsy_, spreading Storm-1516 material

On YouTube, French traditional media are the most visible - but there
are exceptions

For French users looking for the keyword “Arménie”, YouTube would mostly recommend videos
from French media outlets, such as France 24 and TV5MONDE, but also Omerta, a French
media outlet whose editorial policy has been described as far right and pro-Russian by French
newspapers Libération, Le Monde, and LHumanité. Its recommended video, published on May
5th, frames Armenia as “one of Macron’s interferences” alongside Moldova and Romania.



https://www.liberation.fr/economie/medias/omerta-un-nouveau-media-pro-russe-dans-la-guerre-de-linformation-20221013_XSWGTXW6LBDN3J6JJGTB343FVA/
https://www.lemonde.fr/economie/article/2022/11/17/omerta-un-nouveau-media-prise-a-l-extreme-droite_6150280_3234.html
https://www.humanite.fr/politique/extreme-droite/jdnews-valeurs-actuelles-causeur-omerta-frontieres-la-furia-en-immersion-dans-la-presse-dextreme-droite

® Top posters (10)
» YouTube

> YouTube 4 posts

Le Dessous des C: » YouTube 2 posts
@UCHGMBrXUz( W

CNEWS e » YouTube
@UCXKJIYC: oHQ

TV5MONDE Info
@UCZKH70g

» YouTube

(;I‘MERTA » YouTube

Paris Match
@ -QKGB3AUOLjW

Radio-Canada Info
@L @aAz|

Reportages et Documentaires de la Vie
@UCK_9HSZATT A

Fig 4. Screenshot of Crossover monitoring. Top posters when looking for “Arménie” on YouTube.

On average, media outlets were way more visible on YouTube than on TikTok, no matter which
keyword was searched. The result can be split into the following categories:

Armenian media outlets: Armenpress, CivilNet, Factor TV, Hayeli, Noyan Tapan.
Azerbaijani media outlets: Caliber, Baku TV.
Other foreign media outlets: The Kyiv Independent, Hindustan Times, CGTN Europe,
BBC News, APT, Times Now World, TV5MONDE, CNEWS, France 24.

e Entertainment channels: Les Arénes du Savoir, Deadliest Roads, CoolVision, Eureka
Travel Explorer.

e Influencers: Daniil le Russe, Monor, Syriana Analysis
Members of the diaspora: Hairenik (American-Armenian diaspora association), Armen
Avanesyan (violinist who shared a satirical video on Pashinyan, originally belonging to
Armenian comedian Hovhannes Davtyan).


https://www.youtube.com/watch?v=MohLvMSQmY0

TOp Videos Sort by Views v

T “VP" TO 45470 FOR UPDWTES FROM THE WHITE HOUSE

Pasinyanla vatandagin Qarabag miibahisasi Ecnu Mbl HE NPUAEM K BNacTW — Ha4HETCA Vice President JD Vance Delivers Remarks
BOMHA: XKECTKWA OTBET Ko4apAaHa... with Prime Minister Nikol Pashinyan of...

@ BBC News Azarbayc.. -2/ 2026
@ HAYELI AM 16 May 2026 @ Tha \White House 9 Feb 2026

© 3428« 97k [J 283.01%
® 918k @k O 1226% @ 572k @ 25k [ 44265%
Mews & Politics
Mews & Politics Mews & Politics

MNalwmnHAH: «Ko4YapAH QoNKeH CUOeTs B Putin Meets Armenia's PM Pashinyan at Uhlyn) @wiphtputh Ewwgnpnygp.
TIOpEME» SCO Summit | Key Talks on Regional... Nnrbh1
@ Ciariiz 14 May 2026 - 31 Aug 2025 @ Armenpress 14 May 2026
© 498k @ 879 [ 176.45% © 476k @ 591 [ 12422% © 24k @ 593 [ 237.56%
Mews & Politics Mews & Politics Mews & Politics
[ ] Next >

Fig 5. Screenshot of Crossover monitoring. Top posters when looking for “Pashinyan” on YouTube.

Browsing TikTok and YouTube reveals a lack of political diversity among the top results on
YouTube and TikTok. Although PM Pashinyan was portrayed as the favourite candidate in
recent national polls, the majority of the videos that we found either mocked or criticised him.
This tendency varied depending on the platform used for the keyword search: on YouTube,
videos from media outlets reporting on the political campaign appeared predominantly,
whereas on TikTok, the top content creators were Armenian, Azerbaijani and Russian
influencers spreading anti-Pashinyan discourse and Al-generated visuals. The narratives
emerging from these videos echo those found in articles published by the Pravda network.

C.

11



HEEN 1. PRAVDA NETWORK FRAMES NIKOL
PASHINYAN AS AN EU ASSET

Eleven articles mentioning Nikol Pashinyan or Armenian elections have been found on the
French version of Pravda during the research period. Articles relay content from Telegram
channels specialised in spreading pro-Russian propaganda across the internet.

These include Caucasar, a channel affiliated with the pro-Kremlin Telegram channels network
Rybar. According to Media.am, “the growing collaboration between the European Union and
Armenia in combating disinformation is portrayed [by Caucasar] as an attempt to manipulate and
undermine the electoral process”. Another Caucasar post relayed by the Pravda network
criticised Armenia for its rapprochement with Ukraine during Zelensky’s visit in early May
2026. Its Telegram Channel is also cited as a source in a Pravda France article that says that
French president Emmanuel Macron went to Armenia with people who were forbidden to
enter the Armenian territory, such as Mourad Papazian. The Armenian government accused
Papazian of organising an attack on the Pashinyan motorcade in Paris in 2021.

. KABKA3APb
The most popular posts / 7
last 30 days B ﬂ = ‘
Pbyshaes | Sbyforwards | @ bycomments | b byreactions

Post #1498 286959 92 ﬂ KABKA3APb
Post #1514 217264 48 3

Post #1702 186183 82

Post #1592 183041 142

Post #1651 176701 169

rpaTa B ApMeHuM N0l
‘OpranM3auyy Hanagenns Ha kopTex Mawwnsana & Mapwxe & 2021

. ) KABKA3APb

‘Oprauy3aUMit GpanuAK.

Post #1698 176685 167

Post #1582 174280 249

Post #1657 167306 59

2o MuHHOMY nonio 2

L) KABKA3APH
pcaucasar

187K 1.09K 333 154K
P

0 passuTum a KOro icTeus
Post #1524 165774 91
KoopavHauua Mexay BnacTamy Asep6aiianana u T.H.

3aKaeKasbe — HOBbII NAALAAPM MPOTHE

<4 DOWNLOAD TELEGRAM

YKpauHbi NPOAOMKAETCA. YKpaUHLb! MOCETUAN CB0e
Post #1682 160833 82

noconscTeo 8 Baky, rae 06CyaUnM NPOROMIKeHHe
COTPYAHUHECTBa C a3epBAIKAHCKAM areHTCTEOM N0

paamnposatiio ANAMA

Peub Wwna 0 NPaKTUYECKol PeanuaaLi MeMoparayMa,
MOANMCAHHOTO PYKOBOACTBOM CTPaH B NPOLLIOM Oy U
NpeaycMaTpUBaIoLLEro 06yueHMe CeuManvcTos, obMeH

Moanepxars Hac

Fig 6. Screenshot of the Caucasar Telegram channel

Official Russian media are also featured in the sources: state-owned news agency TASS, TV
channels Russia Today, Izvestia and Zvezda, and the website Topwar. Their Telegram channel is
systematically displayed as a source in Pravda articles, as well as their Max[.]Jru channel.
Max[.Jru is a new messenger app developed by Russian technology company VK, and became

C


https://media.am/en/verified/2026/05/08/45975/
https://archive.ph/zVHhu
https://web.archive.org/web/20220912093807/https://armenpress.am/fre/news/1088788.html

the official state app in June 2025, while the Russian communications regulator put
restrictions on messenger apps WhatsApp and Telegram.

Some Pravda articles feature direct quotes from close relations of the Russian government,
such as Maria Zakharova, director of the information and press department of the Ministry of
Foreign Affairs of the Russian Federation, and Vyacheslav Volodin, chairman of the State
Duma.

Main Narratives

“The European Union is meddling with the Armenian elections.” This narrative occurred four times in
the Pravda articles we found (either in the Armenian edition or in the French edition). A Pravda
Armenia article is, for example, accusing the EU of preparing a “Romanian-Moldovan scenario”
(i.e. tointerfere in the elections by supporting pro-EU candidates and by “cleansing” the
EU-skeptical candidates). This anti-EU narrative crystallized itself around the European
Political Community Summit, which was held in Yerevan at the beginning of May 2026. French
President Emmanuel Macron and Ukrainian President Volodymyr Zelensky were invited to
speak with Nikol Pashinyan. Pravda articles authors maintain that this summit left Mr
Pashinyan with “European values”, while another article claims that he “sold himself to the
globalists” Both Volodymyr Zelensky and Emmanuel Macron were targeted directly: the
former was labelled “the Ukrainian dictator”, while the latter was criticised for declining to
answer a question from an lzvestia reporter about his wife's absence from the summit

‘Nikol Pashinyan is russophobic.” While anti-Russian sentiment rose up in Armenia after Russia
refused to help the country during the Nagorno-Karabakh war, so-called russophobia has often
been described by researchers as a Kremlin rhetorical device to counter criticism. We found
three French Pravda articles accusing Nikol Pashinyan of anti-Russian sentiment, two of them
being related to Telegram channels that are already well known for spreading pro-Kremlin
narratives:

e Pro-Russian channel Politnavigator: linked to an online anti-Ukraine disinformation
news outlet with alleged links to the FSB. Further investigation shows that the email
address used to register the YouTube channel of Politnavigator belongs to Sergey
Stepanov, a Russian journalist based in Sebastopol who is frequently interviewed on
pro-Russian media and identifies on LinkedIn as the editor of Politnavigator.

e Boris Karpov: a regular author of Pravda articles, close to the French far right according
to the French-language fact-checking website “Debunkers de Hoax” . He also writes for
the “reinformation” French-Russian website rusreinfol[.Jru/fr

The third article we found is related to Russian TV channel Zvezda, which relays a declaration
by chairman of the State Duma Vyacheslav Volodin, who says that “Pashinyan handles a hostile
policy against Russia”.

“Nikol Pashinyan is brutal towards displaced people from Artsakh.” On May 18th, a video was
published on YouTube showing five armed masked men threatening him. Armenia’s

C



https://archive.is/Tzne1
https://archive.is/Tzne1
https://web.archive.org/web/20260522140941/https://francais.news-pravda.com/world/2026/05/18/838075.html
https://web.archive.org/web/20260518130419/https://france.news-pravda.com/world/2026/05/06/217636.html
https://web.archive.org/web/20260518130738/https://france.news-pravda.com/ukraine/2026/05/03/216936.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Russian_sentiment#As_a_polemic_device
https://web.archive.org/web/20260527195545/https://politnavigator.news/
https://www.sis.md/en/content/three-fake-news-websites-%E2%80%93-blocked
https://www.sis.md/en/content/three-fake-news-websites-%E2%80%93-blocked
https://edition.cnn.com/2022/02/15/politics/us-russia-ukraine-misinformation/index.html
https://ssu.gov.ua/novyny/za-materialamy-sbu-sudytymut-vlasnyka-prokremlivskoho-vydannia-politnavihator-yake-ye-odnym-z-holovnykh-ruporiv-rf-v-ukrainskomu-krymu
https://www.debunkersdehoax.org/boris-karpov-passerelle-entre-propagande-russe-et-fachosphere/
https://civilnet.am/en/video/1011906
https://civilnet.am/en/video/1011906

Investigative Committee announced the launch of an investigation into finding the men in the
video and their associates. On the same day, the Armenian Prime Minister attended a public
campaign event in Yerevan. Two arguments he had with Artsakh activists in the crowd
disturbed this event: one was with Armine Sogoyan, a paediatrician and gynaecologist who was
later identified as the sister of a man who went missing during the 2020 war in
Nagorno-Karabakh. The other was with Artur Osipyan, president of the Revolutionary Party of
Artsakh, who was later arrested and charged with hooliganism, incitement to violence, and
campaign obstruction. Both of these tense encounters nourished French Pravda’s depiction of
Mr Pashinyan as a violent man. It was relayed by EU-sanctioned TV channel Russia Today and
by an article based on a post by Russian Telegram channel Anna News. The article compares
Pashinyan’s politics in Armenia to the 1933 Reichstag fire and claims that Samvel Karapetyan’s
links with the FSB are “unconfirmed”. However, this event doesn’t appear to have influenced
the content we found when searching for the keyword “Artsakh” on TikTok, featuring
declarations from Armenian users who say that they’'re missing Artsakh or who want
Nagorno-Karabakh to remain an Armenian territory, without mentioning the Prime Minister
by name. Among these users is the politician Anna Grigoryan, a politician and candidate for
re-election as an Armenia Alliance deputy.

‘Nikol Pashinyan is pro-Azerbaijan.” Pravda France also relayed a Topwar article supporting Strong
Armenia’s candidate and Armenian businessman Samvel Karapetyan. He affirms that Nikol
Pashinyan destroyed Armenia’s relations with its allies (including “their friend, Russia”) and
that all important decisions about the country are madein Azerbaijan.



https://www.eng.kavkaz-uzel.eu/articles/75516
https://web.archive.org/web/20260522141004/https://francais.news-pravda.com/russia/2026/05/18/837962.html
https://web.archive.org/web/20260522140937/https://francais.news-pravda.com/world/2026/05/20/840310.html
https://www.oragark.com/armenia-alliance-approves-top-30-candidates-for-electoral-list/
https://web.archive.org/web/20260518124504/https://france.news-pravda.com/world/2026/05/02/216480.html

BENE 111. IMS OVERLOAD EFFORTS ON THE RISE TO
SPREAD DEFAMATORY CLAIMS AGAINST PM

PASHINYAN

Thanks to an in-house dedicated tool, we were able to gather Overload content that appeared

in late April 2026 and in May 2026.

Pamsait 4

- ‘ .
Macron est en train
de créer un deuxicme
Zelensky en Arménie

®paHuy3ackas npecca cpaBHUBaeT MalwnHAHa 1
3eneHckoro!

"MakpoH co3aaeT BToporo 3eneHckoro B ApMeHuu" -
nuweT La Tribune. €50 000 000 Ha noMoLyb
npourpbiBaioLLemy MawmnHsiHy. MakpoH rotos
3aeNcTBOBAaTb NIo6ble CPEACTBA YTOBbI CMACTU CBOETO
nogpkuratens B ApMEHWUM OT NOHOro nposana

= PAM3AV 8 MAKC

w105 329 H10 @5

t.me/ramzayiegokomanda/40266 K @ Apri3ati133

An April 14 email shared a fake French magazine La
Tribune cover featuring Volodymyr Zelensky and Nikol
Pashinyan, alongside this short text: “The French press
compares Pashinyan and Zelensky! "Macron is creating a
second Zelensky in Armenia," writes La Tribune. 50 000
euros to help the losing Pashinyan. Macron is ready to use
any means to save his arsonist in Armenia from complete
failure”.

The short text ends with a link to the channel
ramzayieogokomanda alongside a Russian flag emoji. All
related Telegram channels (ramzayiegokomanda,
leontinakoen, artsah44, and ukrainereality) display this
message except for leontinakoen, which has only one
message leading to a Russian-speaking Azerbaijani
channel. This channel shares a lot of violent, racist,
LGBT-phobic and sexist publications on a daily basis
against Armenian people and Armenian personalities
(including Nikol Pashinyan and journalist Zori Balayan,

~ who died on April 5th, 2026).

Fig 7. Screenshot of one of the Telegram channels displaying a fake cover of La Tribune

We received emails with TikTok videos claiming that an Armenian journalist in the US known
for his work aiming at Nikol Pashinyan was targeted by an assassination attempt (we archived
the X post). This email is linked to seven, mostly Belarusian Telegram channels that relay the
same text and video (an edited CNN reporting):

Name of the channel

Archived post

C


https://web.archive.org/web/20260423082119/https://t.me/patriot_az
https://web.archive.org/web/20260423082119/https://t.me/patriot_az
https://edition.cnn.com/2026/04/03/us/video/police-say-man-tried-to-push-stranger-in-front-of-train-digvid-vrtc

Glysczabatky https://archive.is/AfQMC

krepkii_oreshek https://archive.ph/niHMj

anb_028 h ://archive.i VAD

Montirina https://archive.is/fyhuE

ukrainereality https://web.archive.org/web/202601312015
34/ ukrai !

belshkvarka https://web.archive.org/web/202603090129
16/t.me/belshkvarka

shkvarka2 https://web.archive.org/web/202602031441
08/t.me/shkvarka2

Fig 8. List of the Telegram channels spreading a false claim of an Armenian journalist being attacked

This narrative was also amplified on X by the account @Belarusinside. At the time of writing,
the post was still online and the account has not been suspended.

Belarus Insid B 1side
= An Armeni; being pushed under a train in the US.
ons are scheduled for 7 June 2026. PM Nikol
hoice between "peace and war," while the opposition
accuses him 1 and national betrayal.

44 d
g2 ’ ¢ Lfésmlunll
. TRIED TO PUSH
¢ 'STRANGER IN FRONT

; OF TRAIN
THE VICTIM TURNED
TO BE AN ARME =
OPPOSITION JOUR



https://archive.is/AfQMC
https://archive.ph/niHMj
https://archive.is/bUVAD
https://archive.is/fyhuE
https://web.archive.org/web/20260131201534/t.me/ukrainereality
https://web.archive.org/web/20260131201534/t.me/ukrainereality
https://web.archive.org/web/20260309012916/t.me/belshkvarka
https://web.archive.org/web/20260309012916/t.me/belshkvarka
https://web.archive.org/web/20260203144108/t.me/shkvarka2
https://web.archive.org/web/20260203144108/t.me/shkvarka2
https://xcancel.com/BelarusInside/status/2055195593547333767#m

Fig 8. Screenshot of the post by Belarusinside

As The Insider reports, Kremlin-backed Matryoshka bots (linked to IMS Overload) attacked
Pashinyan as early as mid-June 2025. We also noticed that more and more Overload emails
spread anti-Pashinyan and Western content ahead of the elections as the due date is

approaching.

Name of the Tiktok account

Archived post

@rolandlane62

https://archive.ph/8tcOO

@barbaramendez6265

https://archive.ph/wip/iDKR5

@elizabethjensen8365

https://archive.ph/wip/Yadvv

@kathleenscott63452

https://archive.ph/wip/ENlaj

@rachelhopkins1410

https://archive.ph/wip/IglO7

@stevelee62111 https://archive.ph/wip/kOTGp
@edwardgrant72235 https://archive.ph/wip/NAc7
@lorikim5119 https://archive.ph/wip/J9ulp
@dorothyspencer414 https://archive.ph/wip/awlLmé
@joshuayoung37665 https://archive.ph/wip/CfpNQ

@veronicabrooks412

https://archive.ph/wip/3X4eA

Fig 9. List of TikTok accounts that shared the false claim that Nikol Pashinyan assaulted his press

secretary

C.

17


https://theins.press/en/news/282253
https://archive.ph/8tcOO
https://archive.ph/wip/jDKR5
https://archive.ph/wip/Ya4vv
https://archive.ph/wip/ENIaj
https://archive.ph/wip/lqlO7
https://archive.ph/wip/kOTGp
https://archive.ph/wip/NAc7Q
https://archive.ph/wip/J9u1p
https://archive.ph/wip/awLm6
https://archive.ph/wip/CfpNQ
https://archive.ph/wip/3X4eA

HEEY \v.sDA LEAKED DOCUMENTS REVEAL RUSSIA’S
ARMENIA-FOCUSED ONLINE EFFORTS

CIS and CSTO assets come under SDA control and post anti-Pashinyan
content

Recent reports revealed that the Social Design Agency (SDA) took over online assets belonging
to SNG-MEDIA, a company tasked with maintaining and publishing content on multiple
websites of countries in the Commonwealth of Independent States (CIS, SNG in Russian). A
May 24 OCCRP report and logos presented in the leaked slide deck attributed to SDA
indicate direct links to the overtaking of CIS media outlets formerly belonging to SNG-MEDIA,
and the suspected ownership of an organization named “CASPIAN 2030.” Among the online
outlets that SDA took over, the Armenia-focused website erevan[.Jone appears as one of the
online outlets mobilised in a campaign that targeted Pashinyan.

The below investigation shows that early on, in August 2025 and January 2026, changes in the
shareholding structure of organizations linked to SNG-MEDIA, SDA, Nikolay Tupikin and llya
Gambashidze, indicated a concerted effort to take over the CIS-linked online assets, including
Armenia-related website erevan[.]Jone.

KynbTypa Cniopk LiepKoBb MHeHuA

22 mait 2026 21 mait 2026 20 mait 2026

o

Fpurop 13 TEMHULbI U Ha BbiGopax B ApmeHun

B <
ApmaHe o6ynu Ypyrsaii: kak

[orosopunacbk co
cTapocTbio: apmAHKa Llep Gerneubl ot NeHoumMpa npekpacHafA Puncume: 06 3a6blnM NPO apMAH: Kyaa
oTmetuna 80-netue n NOCTPOUNIN MaNeHbKYIo MCTOPUU CTaHOBJIEHUA BefeT oTpULaembli
roTOBUTCA K cBaabGe ApmeHuto Ha 6epery ApMAHCKOM LiepKB# NawmHAHOM

ATnaHTuKKn reonosIMTU4ECKUin KOHTEKCT

WaxmaTHan Aep)xasa, HOBbIN Yro6b1 XPMUCTUAHCTBO OoBnageno
anb6om Turpana ':MBCHHB.VI He KOHBbAKOM eANHbIM: EPEBBH ‘II‘VIIIOVI n COSNBNHE[‘I Hapopaa: kak
necHas ckaska «Konnak»: cTan MMPDBOﬁ CTO"VII.leﬁ BUHa awToy apMAHCKUA ambaum
apmMmsaHckan Hegens B Mockse npuayman

MouTu nonoBuHe rpaxkaaH

ApMeHuM He AaAyT yuacTBOBaThb B KpacHopapckwuii enuckon AAL
n|,|6°pax BbICTYNWA NPOTUB HanNnagok Ha

p
MeHsIIoT B3rnapa Ha NeHouup apMSHCKYI0 LepKOBb Be6u-6yM B MaclTabax oAHOro
Npodeccop MNacnapsH cnacan epeBaHCKoro goma

paHeHbix B OpeH6ypikbe

Fnasa AsHasypa: BOCNOMHWHaHUA
0 NINYHON BCTpeue

O ponu LWTMpanua B apMAHCKOW

Kuno nanur’u:ocroxonen Camsen ny6nuuHoi nonuTuke

Bonb Kak TOBap U KMHO Kak KoHcTaHTMHONONbCKMiA MaTpuapx

opyxmue: Aiikas XauaTypsiH o roToBMn Bpaueii ans BpoHTa AAL, npu3Ban He cunuTaTh reHouva ApmeHueii npassT 6espapHbie
FeHounpe apMAH B MUPOBOM HenpeoAonNMOi CTeHO pexmuccepbl HECMELWHbIX WOy
KuHeMaTorpade «Mos ApMeHnus» Craca Hamuna

ApMeHuMs yMHpaeT, HO OHa

JXuBoi ToBap ans Nonnueyaa: B BbDKMBET. 111 neT ¢ MOMeHTa
MockBe npowna siekuus o r apMsH B W
FeHouuae apMsiH B MUPOBOM Typuun

kuHemaTtorpade

3anpelieHo KONUPOBaTh U PaCcMpPOCTPaHsITh Hosoctn Crateu KAJ'IEHﬂAPb HOBOCTE
MaTepuansl caita, 6e3 aKTUBHOI CCbINKK Ha Cnopk Uepxosb

WCTOYHUK, Ha CaiT erevan.one, cCbinka AOMKHA 6biTb Monutuka Typuam Maii 2026 »
OTKpbITa NOUCKOBbLIM CUCTEMAM. 3xoHoMMKa BesonacHocTs

O6uecrao 3apascoxpanenue
i B 4 . Kynetypa Cropr
O6wuHa Texwonoruu

Muennn
Bupeo

Cp uT

Hayxa 6 7

Wcropus

TEMBI
#[eno Ha oaHy TPY6KY
#MapuwpyT TpamMna

#Mom Mockani 8 Epesane

[ |
Fig 10. Screenshot from erevan|.Jone mentioning the company “O00 SNG-MEDIA” as a founder of the
website.

C.

18


https://support4partnership.org/en/news/leaked-documents-reveal-russian-cognitive-strikes-against-the-west-including-islamophobic-pig-head-attacks-in-paris
https://www.occrp.org/en/investigation/leaked-documents-reveal-russian-cognitive-strikes-against-the-west-including-islamophobic-pig-head-attacks-in-paris

The below screenshots come from business registry entries of SNG-MEDIA including
erevan[.Jone and 201vb[.]ru, an online outlet linked to the Collective Security Treaty
Organization (CSTO), showing that SNG-MEDIA, indeed, had ownership of a brand/asset
pertaining to other global organizations falling under Russia’s leadership.

OpraHnzaumsa OO0 "CHI-MEOMNA"

(i oSN - CIUC LA ." OepeBo cBAseit @ Hakapre & OTyeTHOCTb

% [o6asutb B usbparHoe (ter) [JOo6asuTb onucaHue ons cebs
& [NonHoe opuanyeckoe OBLLECTBO C OrPAHUYEHHOWN
HanMeHoBaHue: OTBETCTBEHHOCTbIO "CHI-MEAUA"

& PykoBoauTenb: WCMONHUTE/bHBIA ANPEKTOP LUETUHWH
MABEJT KOHCTAHTUHOBWY

i VIHH /KNn: 7736277396 [ 772501001

@@ YcTaBHOM KanuTan: 10 TbiC.£

:&: YncneHHocTb NnepcoHana: 3

a: KonuyectBo yupeguTteneit: 1

i NaTa co3paHus: 15.09.2016

B [aTta perucrpauunu: 15.09.2016

» Cratyc: OelicTeylowee

© Bnokuposka 6aHkoBckux cyeToB: He npoBepsanach (nepenpoBepuTb)

CneunasnbHble HaloroBble PeXdnMbl: YNPOLLLEHHas CMCTeMa HanoroobnoxeHus
(YCH)

Fig 11. Screenshot from business registry online business registry list-org[.Jcom

19



Mo aaHHbIM rkn.gov.ru ot 09.02.2026 no UHH sBnsietcs yupegutenem
(coyupeautenem) 11 cpeacTe(a) MaccoBoit UHGOpPMaLUu:

OaTta Per.Homep HanmeHoBaHue ®dopma
ANINe®C 77 - sng.today
18.10.2016 67503 (snigitoday) CeTteBoe n3gaHune
QJINe®C 77 - sng.fm
09.02.2017 68632 (sng.fm) CeTeBoe usgaHve
07.03.2017 OJINe®C 77 - turkmenportal.com CeTeBoe U3gaHue
o 68969 (turkmenportal.com) (mencTBMe NpekpalLeHo)
14.03.2017 OJINe®C 77 - ARZUW.NEWS CeTeBoe usgaHue
o 69063 (ARZUW.NEWS) (nelicTBue npekpalLeHo)
OJTINe®C 77 - CENTRALASIA.NEWS
14.03.2017 69062 (CENTRALASIA.NEWS) CeTteBoe n3pgaHune
OJTINe®C 77 - Toshkent.Today
01.03.2021 80420 (toshkent.today) CeTeBoe usgaHve
QNINe®C 77 - Erevan.One
01.03.2021 80422 (erevan.one) CeTeBoe nspaHve
QJTINe®C 77 - dushanbe.today
21.04.2021 80928 (dushanbe.today) CeTteBoe n3gaHue
QNINe®C 77 - caspian.land
21.04.2021 80916 (caspian.Jand) CeTteBoe n3pgaHue
ANNe®C77- 201vb.ru
21.04.2021 80881 (201vb.ru) CeTeBoe usgaHve
ANINe ®C 77 - tdh.today
05.12.2022 84292 (tdh.today) CeTeBoe nsgaHve

Fig 12. List of declared online outlets linked to SNG-MEDIA

In August 2025, the company underwent a change in shareholding participation across
multiple organisations. It was notably established as a new shareholder in the ANO Strategic
Communications “CASPIAN 2030” and later, welcomed the “Union of CIS Journalists,” in
January 2026. Both organizations indicate (1,2) in their leadership and shareholder structures
Tupikin and Gambashidze.

a2 Yupegutenu:
HaumeHoBaHue NHH Honsa Cymma
LLETWUHWH NABE/T KOHCTAHTMHOBWUY 253701251333 100% 10 TbiC.P

» [loka3aTb NPOLWNbIX yupeguTenei

se2 ABnseTcs unm 6bina B NPOLLIOM yuYpeanTeneM Cheaylowmx opraHn3aLmin:

OaTa HaumeHoBaHKe NHH Oona Cymma
28.01.2026 (OrPH: 1267700023667) 9725200885

AHO CTPATEMMYECKKMX

12.08.2025 | o HUKALIAR "KACTIVE 2030"

9704263563

Fig 13. List-org entry on SNG-MEDIA, showing ANO Strategic Communications “CASPIAN 2030,”
and the “Union of CIS Journalists”

OnMay 11, 2026 the UK issued sanctions against ANO Strategic Communications “CASPIAN
2030” calling it “a new SDA vehicle for carrying out interference in the CIS region.” “CASPIAN
2030” business registry records show that it is indeed controlled by sanctioned Russian person
of interest Nikolay Tupikin. Tupikin is linked to SDA's activities and Russian-backed efforts of

C.

20


https://www.list-org.com/company/15039081
https://www.list-org.com/company/15094637
https://www.gov.uk/government/publications/uk-action-against-russian-foreign-information-warfare/new-uk-action-against-foreign-information-warfare

online influence known as Doppelganger due to his involvement with ANO Dialog and OOO
Struktura.

Additionally, alongside Nikolay Tupikin, CASPIAN 2030’s shareholder information also shows
that it was established and is under shareholder control of SDA employee llya Gambashidze
and SDA itself.

Opranu3zaums AHO CTPATEMTMYECKUX KOMMYHUKALLAWA
"KACIMMM 2030"

i MO RS- " Nepeeo cBsiseli @ Hakapte ¥ OtyeTHOCTDb

% [No6asutb B usbpaHHoe (Ter) [J0o6aBuTb onucaHue ana cebs
B MNonHoe opuouyeckoe ABTOHOMHASA HEKOMMEPYECKASA OPFAHU3ALNA
HauMeHOBaHMe: CTPATEMMYECKUX KOMMYHMKALIMKA "KACTUA
2030"

& PykoBoguTens: WCNONHUTENbHBIA AUPEKTOP TYMUKWH
HWKONAN ANEKCAHAPOBWY

i MHH /KM 9704263563/ 770401001

2: KonnuyecTBo yypeauTenei: 3
4 [NaTa cospgaHus: 12.08.2025
B [aTa perncrpaunu: 12.08.2025
© bnokupoBka 6aHKOBCKUX He npoeepsanack (nepenpoBepuThb)

CY€ETOB:

as Yupeautenu:

HanmeHoBaHue MHH Oona Cymma
0O0Q "CHIr-MEOUMA" 7736277396
TYNUKNH HUKONAW ANEKCAHAPOBKY 773402066160
FTAMBALLWA3E Wb AHOPEEBWY 771401746465

Fig 14. List-org entry on ANO Strategic Communications CASPIAN 2030, showing Tupikin,
SNG-MEDIA, llya Gambashidze

Further investigation based on business registry records, shows that SNG-MEDIA took shares
on January 28, 2026, in the “Union of CIS Journalists.” Business registry records also show that
it is entirely controlled by Tupikin, SDA, SNG-MEDIA, and its chief redactor Pavel Schetinin.

C.

21



IP linkages show SDA took control hosting of SNG-MEDIA and CSTO
assets as of May 2026

Data from the Russian business registry shows that the company is responsible for dozens of
websites, which we observed were relocated to IP address 31[.]31[.]198[.]158. This IP notably
hosts domain names linked to SDA asp[.]Jworld, which the leaked documents from fip.am do not
mention. The domain appears to have been historically used by SDA to publish findings of
monitoring of Western think tanks and news sources.

3. CVSOF;'?LD MnaBHas Think tanks PernoHbl Tematukn O Hac KoHTakTb! Mouck
Ha caiite asp.world npefcTaBneHbl MaTepuanbl, NONyYeHHble NpU aHanuae nyénukauuin Mo3unuuK, BbIBOAbI U OLIEHKH, B LUTUPY marep 3
3anafiHbIX aHaNIMTMYECKMX LIeHTPOB U CMMU, KOTOpble CoiepXXaT LUUTaTbl U3 OPUTMHANbHBIX NpUHaAnexar Ux aBTopaM 1 He OTPaXatoT TOUKY 3peHUA peAlaKLiuy, OpraHos

y 1WiA, nep Ho. MpeacT 0630pbl HOCAT rocyaapcTBeHHoi BnacTu Poccuiickon degep WIIU WHBIX P 7
1ccneaoBaTeNbCKUi XapakTep v np Ans npod HaNbHOTO UCMONb! OpraHu3aLuii, eC/iN MHOE NPSAMO He YkasaHo B ny6nnkauuu. Mogpo6Hee — B
3KCNEPTHbIM COO6LLECTBOM. pasaene "0 npoekTte".

He npeaupaii HUKor4a HenpusiTeNsi, KakoB 6bl OH HY 6bi.
Crapa’icsi 3HaTb €ro opyxue 1 crnocob, Kak OHbIM AEACTBYET U CPAKAETCS;
3Hali, B YeM OH CUJIEH 1 B YeM C/1a6.

AnekcaHgp Bacunbesuy CyBopos. "Hayka no6expaartb"

Aekabpb 19, 2025 Aekabpb 18,2025 Aekabpb 18, 2025

[oknap «FepMaHuA Kak Cy6beKT apKTU4ecKown Joknap «MHorononsipHblit Caxenb: JDoknap «Liuppoeoe n aHepreTuyeckoe
6 ™» ( T i nep )] p pormEC B coTpyaHuyecTBo Mexxay EC n CLLIA:

or x-files MHOrOHALMOHANbHOM PerMoHe» (aHaIMTUYECKMIA  TpaHCaTNaHTUYeCKHe OTHOLLEHUS Noj

Aanpxect) AaBieHneM» (aHaNUTUYECKNI falAXKeCT)

P P S PP SN A S T PP S R S

Fig 15. November 2025 archived webpage of asp[.Jworld

On DNSLytics, SDA's asp[.Jworld domain had registered with a description reading “Strength is
in knowing the enemy’s intentions.”’

[ Website Information

Website Redirects

HTTP statuscode 200

HTML Title ASP.World — Cuna B 3HaHUM HaMepeHUit NPOTUBHMKA
HTML Description ASP.World — Cuna B 3HaHUM HaMepeHUiA NPOTUBHMKA
HTML Keywords ASP World

Last updated on 2026-03-28
Fig 16. Screenshot from DNSLytics

C.

22


http://fip.am
https://web.archive.org/web/20251219184652/https://asp.world/web/20251219184652/https://asp.world/
https://web.archive.org/web/20251219184652/https://asp.world/web/20251219184652/https://asp.world/
https://search.dnslytics.com/domain/asp.world

Historical WHOIS data shows that the domain asp[.Jworld which now redirects to SDA’s legacy
domain (sp-agencyl.]ru) was also re-acquired in May 2026 and registered under the name
Anna Antipova, the reported executive director of the agency.

8 MAY 2026
Name: Anna Antipova (8 domains) -

Country: Russian Federation (5.33 million domains from Russian Federation for $500)

Nameservers: dnsl.yandex.net, dns2.yandex.net
Status: CLIENT TRANSFER PROHIBITED

Fig 17. screenshot of Whoxy

Currently, 130 websites have emerged on this IP address, including odkbl[.]world and
odkb[.]Jnews, that mirror the content placed on 201vb][.]Jru, which, as mentioned above, is
referenced under the online outlets registered by SNG-MEDIA, now under SDA control.

HEEN V. IMS STORM-1516 TARGETS ARMENIAN
AND GLOBAL AUDIENCES

56 Storm-1516 false news websites target Armenian audience

Over the months of November and December 2025, we identified at least 56 fake news sites
linked to the Russian IMS Storm-1516 that directly targeted Armenia’s presidential election.
Using leaked data that pointed to 12 original Storm-1516 domains, we found 35 additional
Storm-1516 domains that had also been registered and reposted narratives targeting
Pashinyan and pushing pro-Russian narratives. The websites were registered using fifteen
different registrars and 24 |IP addresses (see Appendix 1).

In total, between November 1, 2025 and May 28, 2026, the network published 37,370 total
articles across 56 domains. 35,470 articles (94.9%) were found to be duplicates across the
websites in the network, which experienced a surge in publications between January and
February 2026, with 742 articles in a single day (Jan 14), and during the weeks preceding
election day on June 7, 2026.


https://www.whoxy.com/asp.world#history

POSTS PER DAY — ARMENIAN NETWORK

Fig 18. A bar chart showing post count over time for Storm-1516 Armenian websites. (CheckFirst)

We found that the domains were often registered using the top-level domains (TLDs) “.am” and
“hwy,” and that they shared the same IP addresses, registering domains over the same periods.
Multiple indicators show that the content was duplicated automatically across websites and
that the operators used LLMs to tailor the content of the articles, a TTP documented prior and
reminiscent of CopyCop articles that included LLM prompts and responses.

By downloading the articles and users from all 56 websites, we found 837 copies of a single
article advocating that Armenian clergy “represent Armenia in the world,” published across 17
domains. Another case of a duplicate article recounted the story of how "Police arrested the
'Freedom’ party chairman,” found in 117 copies across 6 domains throughout April and May
2026.

Further, we found evidence of LLMs being used to rewrite articles. Six domains feature the
phrase "waiting for article text to rephrase and present as my own writing," such as:

Source URL Archive

https://zrutsakits[.]Jam/1489-2/ https://ghostarchive.org/archive/RYeD8?wr=false

https://xn--y9aayks5adipcédlléad.xn--y9 |https://ghostarchive.org/archive/PinYL?wr=false
23aq/3475-2/

https://xn--y9aaid5a0a3ah.xn--y9a3aq/2 |https://ghostarchive.org/archive/YXnDA?wr=false
129-2/

https://khosnak[.]Jam/3132-2/ https://ghostarchive.org/archive/XImU4

C


https://ghostarchive.org/archive/RYeD8
https://ghostarchive.org/archive/PinYL
https://ghostarchive.org/archive/YXnDA
https://ghostarchive.org/archive/XlmU4

https://shiraktesutyun[.Jam/3853-2/ https://ghostarchive.org/archive/VDFX8?wr=false

https://hayapagal.]am/4131-2/ https://ghostarchive.org/archive/8CYXi?wr=false

Fig 19. A table of articles that feature LLM responses in the body of articles

In two cases, we also found two identical articles (1, 2) that also displayed an LLM response
displaying the phrase “the survey requires the reorganisation of the given article, keeping all
the names, but without any source or announcing the author's opinion. It is required to write in
Armenian. Below is the revised article based on the given text.”

In another instance, the website HayMedia (Armenian Media in Armenian) published an article
aimed at spreading narratives of vote-buying ahead of the June 7 election. The article titled
“On giving vote-buying instructions and directing participation in elections to Armenians living
in Russia” also features an LLM response that reads "My main task is to analyse the given text
and present it as an independent article, preserving all names and surnames, while avoiding
any commentary or references to other sources.” In this instance, the article spread
accusations of vote buying targeting the party “Strong Armenia.”

In another instance, multiple articles displayed an LLM refusal to rewrite the article, which
apparently originated from armenianpress[.Jam and then appeared to other domains. We
found 109 copies and 9 domains of an Armenian error message that read "the given text
cannot be rewritten as it is not a journalistic article."

208 copies of an article titled "Some users can't access 168[.]am" across 8 domains suggest
that the websites pulled content from legitimate Armenian news outlets before rewriting them
using LLMs.

One article duplication also directly connects this network of websites to Russia’s Foundation
to Battle Injustice and other pro-Kremlin influence operations and influencers on X. 55
domains synchronously reposted an article by the Foundation to Battle Injustice (abbreviated
R-FBI in English, and FBR in Russian) targeting Pashinyan and accusing him of “economic
terrorism.” 55 copies across 55 domains were published between May 13 and May 14.



https://ghostarchive.org/archive/VDFX8
https://ghostarchive.org/archive/8CYXi
https://ghostarchive.org/archive/fgEk7?wr=false
https://ghostarchive.org/archive/Y7U8M?wr=false
https://ghostarchive.org/archive/GtGoA
https://ghostarchive.org/archive/GtGoA

F?T HOME  ARTICLES NEWSABOUTUS ~ EVENTS  CASES
1= e

FOUNDATION TO BATTLE INJUSTICE LETTERS AND PETITIONS CONTACTUS - (8] -

PASHINYAN'S ECONOMIC TERROR: HOSTILE TAKEOVERS AND
THE DESTRUCTION OF DISSIDENT BUSINESSES IN ARMENIA

Nikol Pashinyan, officials and businessmen close to him have established a system of unlawful seizures of
major business assets for personal enrichment. State agencies—the National Security Service, the Tax
Committee, the Prosecutor’s Office, and the courts—are used to pressure independent entrepreneurs.
Analysis of high-profile cases and victim testimonies reveal a consistent pattern: political disloyalty leads to
criminal cases, tax suffocation, and the forced transfer of assets. As a result, there is a dangerous
concentration of economic influence in the hands of a narrow circle of individuals loyal to Pashinyan and the
“Civic Contract” party. This process has intensified particularly ahead of the 2026 parliamentary elections
and is leading to the formation of a new party oligarchy that undermines the foundations of political
competition and the rule of law in the country.

Lwnwpwlwt  Uwdny  dbpnidwlut

inwpuljuit

U.dtphYyjwi Lpwgpnnubp. dwhuywp
«Sunbuwuwu UAwpkYynipjnLu» k

Ppwwiwguniy Lwjwunwuntd
Uutwywwmwphd fhqubup H64

Fig 20. Screenshots of the duplicated R-FBI article to Storm-1516 site hayinfol.Jam.

This article was also amplified on X by seemingly pro-MAGA accounts linking to a copy of the
R-FBI article published by Veteran Foreign Policy. The article was amplified by Lucas Leiroz,
who identified himself as a columnist for InfoBRICS linked to the InfoRos Russia-led online
influence campaign. According to VIGINUM, Leiroz also belongs to Brazilian organisation Nova
Resistencia, close to Aleksandr Dugin.


https://vtforeignpolicy.com/2026/05/the-price-of-dissent-how-pashinyan-is-silencing-opposition-voices-ahead-of-the-elections/
https://openfacto.fr/2023/01/16/inforos-historical-networks-of-influence/
https://www.sgdsn.gouv.fr/files/files/Publications/20250507_TLP-CLEAR_NP_SGDSN_VIGINUM_Technical%20report_Storm-1516.pdf

0 Lucas Leiroz@® @|eiroz_lucas May 10
& DK=: =@ @1Nicdar May 10 ¥y BREAKING- Nikol Pashinyan, officials and businessmen close to

i \

: !_, Only decisive and coordinated action by the international him have established a system of unlawful seizures of major
community can halt the further destruction of Armenia’s business assets for personal enrichment.
economic and legal institutions and restore justice for the
affected entrepreneurs and the entire Armenian people. LINK below.

Nt \
W

Source: terror-hostile-takeovers-and-the-destruction-of-dissident- >
businesses-in-armenia/

ﬂ Lucas Leiroz@ @Ieiro cas May 10

L v Pashinyan’s Economic Terror: Hostile Takeovers and the Destruction of
Dissident Businesses in Armenia

vtforeignpolicy.comr

Fig 21. screenshots from tweets from 1Nicdar and Lucas Leiroz

Seventeen Storm-1516 domains targeted France’s municipal election,
used the same online infrastructure as Armenia-focused campaign

During our investigation, we uncovered seventeen domain names that also harboured
Storm-1516 fake news sites that targeted France. These overlapped significantly with the
infrastructure of the Armenia operation. Upon closer analysis, the domains appeared to have
laid dormant since November and December 2025 and started actively publishing in early
March, as France entered the period of its municipal election.

The registration period of the domains between October 2025 and January 2026 also highly
suggests that, together with the infrastructure, the deployment of the campaigns targeting
France and Armenia were put into execution simultaneously, sharing four IP addresses
between the two networks (see Appendix 2).

IP address 151[.]180[.]21[.]75 hosted eight of 17 French domains and also three Armenian ones
(lur360[.]Jcom, karevorimasin[.]Jam, armdailynews[.]Jcom), highlighting shared infrastructure
across both networks. The two IP addresses 208[.]109[.]215[.]186 and 198[.]23[.]61[.]64 also
appear in both Armenia and France campaigns. IP address 91[.]239[.]146[.]131 hosted both
French (journaldujour[.]net, lespartisans[.]net) and Armenian (haynewsnow[.]Jcom,
yerevandaily[.]Jam, Iratu[.Jcom) domains.


https://xcancel.com/1Nicdar/status/205347125568932266
https://xcancel.com/leiroz_lucas/status/2053447979307037146

Storm-1516 Infrastructure Network rmenia Campaign i France Campaign — 17 domains 4 Shared IPs (cross-campaign)

LEGEND
@ Armenia domain
@ France domain
@ Shared IP (both campaigns)
@ Single-campaign IP
@ Registrar
Hosted on same IP
Same registrar

SHOW | HIDE
Armenia domains
France domains
IP nodes
Registrar nodes
Registrar links

STATISTICS

73

ue IP
CROSS-CAMPAIGN IPS

208.109.215.186
ARM7 FR3 10 domains tota

Fig 23. Infrastructure overlap between the two campaigns

Using the same method described above, to download the content of 18 WordPress sites using
their REST API, we obtained a dataset of more than 5,543 articles across 18 Storm-1516 sites.
Some websites were deplatformed between our first discovery of the domains and the data
collection process. By analyzing the data of the articles we obtained, we plotted the network’s
activity over time, identifying surges in publishing correlated to the start of the French
municipal elections. In addition, we queried the content of the websites in order to understand
what parties and candidates it focused on. We also used Anthropic’s Claude Al to identify
recurring topics.

The network’s activity peaked in March 2026, with 1,651 posts, spreading claims about
economic collapse, targeting President Macron across 643 articles, and promoting a new
“world order,” notably aligned with the BRICS. The network covered and amplified the
perception of political chaos due to unpredictable US politics (618 articles), sharing
catastrophising views. It also covered the Iran war and Middle East instability in 489 articles.

The network also covered domestic topics, raising concerns about crime in 383 articles and
shared conspiratorial content naming sex offender Jeffrey Epstein on 331 occasions. Websites
also mentioned Ukraine in 324 articles sharing disinformation targeting Ukrainian refugees,
for instance.

By asking Anthropic Claude’s Al to break down articles on domestic politics into themes, we
identified articles that amplified the following views.

C


https://ghostarchive.org/archive/ta03V
https://ghostarchive.org/archive/ta03V
https://ghostarchive.org/archive/LpNaS
https://ghostarchive.org/archive/5neKd
https://ghostarchive.org/archive/9Y8YG
https://ghostarchive.org/archive/9Y8YG
https://ghostarchive.org/archive/38nnb
https://ghostarchive.org/archive/cVgMV
https://ghostarchive.org/archive/IgVuN?wr=false
https://ghostarchive.org/archive/IgVuN?wr=false
https://ghostarchive.org/archive/sMpZf

Theme Articles

Insécurité / délinquance (insecurity / delinquency) 1,048
Migrants / immigration (immigrants / immigration) 623
Islam / islamisme (Islam / Islamism) 497
Afrigue / colonisation (Africa / colonization) 319

2027 présidentielle (2027 French presidential election) | 79

Fig 24. Recurring topics in the dataset according to Claude Al

While the French 2027 presidential election is mentioned, we identified 338 articles that
specifically targeted France’s 2026 municipal elections last March. The week of March 2 (517
posts), which coincided with the first round of French municipal elections, saw a sharp increase
in the network's output.

The network spread tropes impersonating for instance, the French Telecommunication
Authority (ARCOM), accusing it of censorship ahead of the 2026 vote and impersonated
numerous French journalists.

While one domain focused on President Macron (prisonnierdumacronimel[.]fr), the network
specifically targeted left-wing parties, associating them with negative narratives. The table
below lists mentions of parties among 338 articles that focused on the municipal elections.

Party Articles
LFI/ France Insoumise 61
PS / Parti Socialiste (Socialist Party) 31
Renaissance / Macron 14

C


https://ghostarchive.org/archive/QZQcW
https://ghostarchive.org/archive/6TSz0?wr=false
https://archive.is/wAL8r

RN / Rassemblement National (National Rally) 11

Les Républicains (The Republicans) 9

PCF / Communiste (French Communist Party) 9

EELV / Verts (The Ecologists - Europe Ecology The Greens) 7

Fig 26. Articles mentioning political parties, manually queried.

On occasions, the network targeted politicians directly, and focused on La France Insoumise
(LF1), sharing headlines such as Roubaix LFI mayor boosting his allies' salaries by 138%,
founder of the party Jean-Luc Mélenchon threatening to "dissolve media monopolies," and LFI
seizing control of public broadcasting.

The Greens had two dedicated "collapse" articles on March 26 (1, 2); a coordinated same-day
narrative push against the party. While right-wing and far-right parties appeared rarely in the
network's content, the municipal elections themselves are covered through a decline lens (1, 2,

3).

In one instance, French National Rally president Jordan Bardella was mentioned explicitly, with
a narrative advocating to “end public media.”

Overall, the key topics covered by the network during the March election were framed by
relying on polarizing and fearmongering topics such as crime, immigration, and the 2027
election as the collapse of French democracy. Crime remained the dominant topic (found in
the framing of at least 766 articles) constant knife attacks, gang crime, violence in suburbs,
the network focused on multiple instances on the dissolution of the CCIF (Collective Against
Islamophobia in France) and Tarig Ramadan (1, 2, 3).

Additionally, the 2027 electoral content is ominous in tone, framing institutional collapse
around the next election by accusing President Macron, or even alleging that the French
parliament could cancel the upcoming presidential election. (1, 2, 3)


https://archive.ph/wip/DgcFk
https://archive.ph/wip/vEQv7
https://archive.ph/wip/dj9bC
https://archive.ph/wip/nKLiy
https://archive.ph/wip/w8IoN
https://archive.ph/?url=https://visiondumonde.net/la-montee-dangereuse-du-rn-et-la-crise-en-profondeur-de-la-democratie-locale-les-municipales-2026-revelent-un-paysage-electronique-fragmente/
https://archive.ph/wip/hkxXF
https://archive.ph/wip/kswZK
https://archive.ph/wip/fwbxx
https://archive.ph/wip/Ewik5
https://archive.ph/wip/6eWLP
https://archive.ph/wip/pjz2F
https://archive.ph/wip/gFySL
https://archive.ph/wip/mVwWV
https://archive.ph/wip/ud91M
https://archive.ph/wip/Pn7j0
https://archive.ph/wip/tVqXq
https://archive.ph/wip/2y2xe
https://archive.ph/wip/LzJhM
https://archive.ph/wip/2y2xe
https://archive.ph/wip/1bSY5
https://archive.ph/wip/yAOOn
https://archive.ph/wip/w5bsB
https://archive.ph/wip/1bSY5

NENS CONCLUSION

Our investigation shows that since at least late 2025, Russia has deployed multilayered efforts
to influence Armenia's elections and their outcome by both targeting audiences inside of the
country and worldwide. The obtained leaked documents, which we verified using OSINT
research, also underscore that SDA operators acquired online assets linked to transnational
organisations such as the CSTO and the CIS to further discredit Pashinyan's candidacy,
information that should also raise concerns regarding Russia's intentions to conduct covert
influence IMSs aiming even its own allies. Apart from Kremlin-linked actors, people from the
Armenian diaspora and Azerbaijan frequently used Al-fuelled disinformation videos to
discredit or criticize the Prime Minister.

We also observed an increase of the use of Max[.]ru channels alongside Telegram channels,
shortly after the former was designated as the official messaging app in Russia to the
detriment of the latter. Although Russian authorities presented Max[.]Jru as a messenger app
only, itis clear that it is used, like Telegram, to spread narratives in FIMI campaigns such as
Overload and Pravda.

Reports based on leaked information documenting linkages between SDA and Storm-1516
further support the theory of a coordinated and concerted effort to undermine Armenia's
presidential vote and candidates advocating for a pro-Western agenda, including
rapprochement towards the EU. All in all, these campaigns and the IMS under which they are
described point at the involvement of high-level Russian government and presidential
administration-sponsored entities.

IMSs Overload and Pravda show that in support of Russia's critical stance, they tailored false
narratives and disseminated tropes, with the aim of causing reputational damage to candidates
and discrediting them to domestic and global audiences. Our investigation also documents
domain registration time overlaps between the Armenia and France-focused Storm-1516
campaigns, once again pointing at Russia's global influence strategy, targeting political parties,
candidates and seeding narratives that capitalize on economic hardships and defiance against
democratic processes.



NEEN APPENDIX

Review process

This report was reviewed by three researchers following the ObSINT guidelines and
CheckFirst’s assessment process.

The external reviewers for this document are :

e In-house researchers
e Information Integrity and Geopolitics expert

This document has scored 77.78 out of 100 after review.
Archiving Policy

All the assets captured by CheckFirst were archived and are available upon request at
info@checkfirst.network.

Keywords used during the data collection

» « n «

“Pashinyan”, “Pachinian”, “#AllEyesOnArmenia”, “Arménie”, “Armenia”, “Artsakh”, “INawwmHan’,

“BblOOpbI”, “ApmeHnuns”, "Kapabax”

Cover credits

Photographs used for the cover:
Flag of Armenia, young shanahan / Flickr / CC BY 2.0
Armenia National Assembly Building, Marcin Konsek / Wikimedia Commons / CC BY-SA 4.0

Cover design by CheckFirst.


https://obsint.eu/
https://checkfirst.network/about-us/our-review-process-for-osint-operations/
https://checkfirst.network/about-us/our-review-process-for-osint-operations/

Appendix 1: List of Armenia-focused Storm-1516 domains

Domain Registrar Registration date IP
armenianview[.]Jam abcdomain 11/29/2025 82.25.102.199
haypressinfo[.Jcom ultahost 11/29/2025 31.210.50.51
reportarmenial.Jam abcdomain 11/15/2025 188.165.0.143
Iratvakanalig[.]Jam proitlab 11/11/2025 2.56.204.6
haynewsnow][.Jcom Navicosoft Pty Ltd | 11/27/2025 91.239.146.131
armbreaking[.Jcom Ultahost 11/25/2025 31.210.50.51
lernashkharh[.]Jam istc 12/24/2025 185.100.87.82
tavushmedia[.]Jcom NameCheap 12/15/2025 198.54.116.48
geghamalerner[.Jam name 12/14/2025 51.38.26.56
armarz[.]am regnest 12/19/2025 31.210.50.51
hayapagal.]Jam globalar 12/28/2025 198.23.61.64
yerkir24[.]Jam abcdomain 11/12/2025 46.202.142.45
yerevandailynews[.]Jam globalar 12/21/2025 66.29.148.118
armcomment[.Jam abcdomain 11/12/2025 93.113.174.116

C




Domain Registrar Registration date IP
armtrend[.]Jam istc 11/29/2025 198.23.61.64
hayhotnews[.]Jcom Spaceship 11/26/2025 209.74.76.6
hayinstant[.Jcom NameCheap 11/28/2025 184.94.213.127
hayreniknews[.]Jam globalar 11/16/2025 208.109.215.18
6
mamulservice[.]Jam globalar 12/21/2025 208.109.215.18
6
hayresearch[.]Jam abcdomain 11/20/2025 192.64.150.142
teghekatu24[.]am abcdomain 12/29/2025 192.64.150.45
yerevandaily[.]Jam proitlab 03/06/2026 91.239.146.131

armlive24[.]Jcom registrar.eu 2025-11-15T17:41:12 | 91.99.127.1
Z
armenianpress[.Jam abcdomain 2025-11-26 192.64.150.142
arevmedial.]Jam globalar 2025-12-16 208.109.215.18
6
armenianjournall.Jam globalar 2025-12-12 208.109.215.18
6
armenianews24[.Jam globalar 2025-12-03 208.109.215.18

6



http://registrar.eu

Domain Registrar Registration date IP
armreporter[.Jam globalar 2025-11-21 208.109.215.18
6
lur360[.Jcom namesrs.com 2025-11-24T01:21:20 | 151.80.21.75
z
karevorimasin[.Jam regnest 2025-11-23 151.80.21.75
hayvoice[.]am itproject 2025-11-14 144.76.80.91
zhamarzham[.Jam regnest 2025-12-14 31.210.50.51
lureriashkharh[.]Jam istc 2025-12-16 31.210.50.51
zrutsakits[.Jam globalar 2025-12-19 144.76.80.91
armword[.]Jam globalar 2025-11-17 144.76.80.91
nshanaket[.]Jam itproject 2025-12-12 144.76.80.91
azdar[.Jam itproject 2025-12-24 192.64.150.45
shiraktesutyun[.Jam abcdomain 2025-12-25 198.23.61.64
Iratu[.Jcom regnest 2025-11-22T18:48:35 | 91.239.146.131
z
24arml[.]Jam navicosoft 2025-11-19 209.42.31.59
armdailynews[.]Jcom/ abcdomain 2025-12-01T22:23:21 | 151.80.21.75

z

C



http://namesrs.com

Domain Registrar Registration date IP
armenianway[.Jam abcdomain 2025-12-18 45.84.205.141
hayinfo[.]Jam proitlab 2025-11-29 2.56.204.6
hayobserver[.Jcom abcdomain 2025-11-30T12:53:27 | 91.99.127.1
z

khosnak[.]Jam abcdomain 2025-12-18 178.160.195.15
noymedial.Jam proitlab 2025-12-26 66.29.148.143
yerevanpress[.]Jam abcdomain 2025-11-16 192.64.150.142
yerevantimes[.]am itproject 2025-12-28 208.109.215.18

6
Lnwiptn[.]Jhwy proitlab 2025-11-17 2.56.204.6
wijuonl.Jhuuy proitlab 2025-12-10 2.56.204.6
inGuwytwn[.Jhuwy proitlab 2025-11-22 2.56.204.6
pwndinLptnl.Jhw) name 2025-12-11 51.38.26.56
hwj pwwnyniejnill.Jhwy proitlab 2025-12-25 2.56.204.6
hwjw2fuwnph[.Jhwy proitlab 2025-12-26 51.38.26.56
hwjdbnhw[.]Jhw) proitlab 2025-11-27 2.56.204.6
hwjon[.]Jhwiy name 2025-12-30 178.160.195.15

C




Appendix 2: List of France-focused Storm-1516 domains

Domains IP Registration date Registrar
presse-alerte[.Jfr 208[.]109[.]215[.]1 | 2025-12-24T11:49:57.067 | NETIM
86 987
journalnationall.]fr 208[.]109[.]215[.]1 | 2026-01-23T18:27:25.572 | NETIM
86 2157
le-principal-hebdomadai | 208[.]109[.]215[.]1 | 2025-12-17T10:30:47.314 | NETIM
rel.Jfr 86 6277
france-reportagel[.]fr 151[.]80[.]21[.]75 |2025-12-25 NETIM
lyonnais-express|[.]Jfr 151[.]80[.]21[.]75 |2025-11-22T14:29:50.533 | Hosting
8417 Concepts BV.
d/b/a
Openprovide
r
prisonnierdumacronism | 151[.]80[.]21[.]75 | 2025-11-26T10:41:02.680 | Dynadot Inc
el.]fr 0457
lire-lhebdol.]fr 151[.]80[.]21[.]75 | 2025-12-28T09:52:45.570 | Hosting
1997 Concepts BV.
d/b/a
Openprovide
r
marseillematch[.]fr 151[.]80[.]21[.]75 |2025-12-07T12:49:11.174 | Infomaniak
5457 Network SA




enpleinessorfr[.Jcom 151[.]80[.]21[.]75 |2026-02-13T17:02:08Z Realtime
Register B\V.
visiondumonde[.]Jnet 151[.]80[.]21[.]75 |2025-10-03T20:37:547 101domain
GRS Limited
lobservateurdujourl[.]fr 151[.180[.]21[.]75 | 2025-10-05 101domain.c
om
lechiquier24[.]fr 151[.]80[.]21[.]75 | 2025-10-03T20:37:54Z7 Hosting
Concepts BV.
d/b/a
Openprovide
r
republiquelibre[.Jfr 198[.]23[.]61[.]64 | 2025-12-15T12:12:03.669 | Hosting
4717 Concepts BV.
d/b/a
Openprovide
r
paris-todayl[.]fr 198[.]23[.]61[.]64 |2025-11-11T13:47:32.234 | EURODNS
8037 S.A.
figaroquotidien[.Jcom 198[.]23[.]161[.]164 | 2026-01-27T09:37:00Z EURODNS
S.A.
journaldujourl[.]Jnet 91[.]239[.]146[.]113 | 2025-09-29T17:31:297 Internet
1 Domain
Service BS
Corp.
lespartisans[.]Jnet 91[.]239[.]146[.]13 | 2025-10-30T05:01:03Z Navicosoft
1 Pty Ltd



http://101domain.com/
http://101domain.com/

	 
	 
	 
	NOISE WITHOUT EFFECT 
	TABLE OF CONTENTS 
	 
	EXECUTIVE SUMMARY 
	Key findings: 

	INTRODUCTION 
	 
	METHODOLOGY 
	I. PLATFORM FINDINGS: ANTI-PASHINYAN CONTENT ACROSS TIKTOK, X AND YOUTUBE  
	On TikTok, anti-Pashinyan content is powered by AI. 
	Storm-1516 content still echoed on X, gets to diaspora 
	On YouTube, French traditional media are the most visible - but there are exceptions 

	II. PRAVDA NETWORK FRAMES NIKOL PASHINYAN AS AN EU ASSET 
	Main Narratives 

	III. IMS OVERLOAD EFFORTS ON THE RISE TO SPREAD DEFAMATORY CLAIMS AGAINST PM PASHINYAN 
	 IV. SDA LEAKED DOCUMENTS REVEAL RUSSIA’S ARMENIA-FOCUSED ONLINE EFFORTS 
	CIS and CSTO assets come under SDA control and post anti-Pashinyan content 
	IP linkages show SDA took control hosting of SNG-MEDIA and CSTO assets as of May 2026 

	 V. IMS STORM-1516 TARGETS ARMENIAN AND GLOBAL AUDIENCES 
	56 Storm-1516 false news websites target Armenian audience 
	Seventeen Storm-1516 domains targeted France’s municipal election, used the same online infrastructure as Armenia-focused campaign 

	 
	CONCLUSION 
	APPENDIX 
	Review process 
	Archiving Policy 
	Keywords used during the data collection 
	Cover credits 
	Appendix 1: List of Armenia-focused Storm-1516 domains 
	Appendix 2: List of France-focused Storm-1516 domains 


